pondelok 1. júla 2013

Pie s poctivým vanilkovým krémom a čerstvými malinami

Tento koláčik som piekla tiež na svoje promócie, mala som v chladničke plnú misku malín zo záhradky tak som sa ich rozhodla zúžitkovať takto. Skúšala som prvý recept a hneď sa vydaril, na leto je úžasný, nieje príliš sladký a maliny perfektne osviežia. 
Cesto je klasické krehké skladajúce sa z masla, múky, vody, cukru a soli. Ako plnku som zvolila žĺtkový krém  so smotanou, mliekom a celým vanilkovým strukom. Bol trošku pracnejší ale v konečnopm dôsledku nadýchaný, jemný a čierne bodky mu dávali vynikajúcu chuť.  
Recept: 

200g hladkej múky
1 lyžica práškového cukru
trošku soli
120g maslo
2-3 lyžice vody 
- všetko spracovať na tuhé cesto a nechať zachladiť cca hodinku

60 g práškového cukru
20g kukuričnej múky
1 lyžica práškovej želatíny
2 vajcia
1 žĺtok
350 ml mlieka
150ml smotany na šľahanie
400 g malín
- zmiešame cukor, kukuričnú múku a želatínu, do zmesi pridáme premiešané vajíčka a necháme 5 minút odstáť, potom zmiešame s mliekom
- pri miernej teplote zahrievame 20 min a stále miešame, keď vznikne hustá kaša necháme ju zachladiť
- do vychladenej hmoty jemne primiešavame vyšľahanú smotanu a... hotovo!





Pekný deň Vám želám a dúfam, že Vás aspoň malú trošku inšpirujem :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára