štvrtok 14. novembra 2013

Levanduľový cheesecake

Cheesecake je jeden z mojich najobľúbenejších koláčov, preto s ním rada experimentujem a pridávam do neho rôzne chute a polevy. Jedným z mojich úspešných pokusov je práve levandľový cheesecake.
  Do môjho klasického cheesecakového receptu som pridala dve a pol lyžičky domácej sušenej levandule, ktorá ho krásne prevoňala bez toho aby jej chuť bola príliš výrazná a prerazila všetky tie klasické chute, ktoré cheesecaku nesmú chýbať. Pre tých, ktorí majú radi niečím jemne okorenenú klasiku je tento recept ideálny a odporúčam vyskúšať ho. 
cesto:
150g múka hladká
90g maslo
45g cukor
1 žltok
- všetko dokopy vypracujeme na cesto a chladime minimálne 30 minút, potom vtlačíme do formy, poprepichujeme vidličkou, aby sa netvorili bubliny a pečieme 8 minút na 170 stupňov

plnka :
500g mascarpone
250 g syr
1 kyslá smotana
3 lyžice múky
3 vajcia
2 a pol lyžičky sušenej levadule
trstinový cukor podľa chuti
- všetko zmiešame, vylejeme na predpečené cesto a pečieme viac ako hodinu na 140 stupňov. Ja dávam pod cheesecake aj plech s vodou, aby sa vrch nepripálil, nezhnedol a koláč sa pomaly rovnomerne prepiekol aj vnútri.

Hotový cheesecake necháme odstáť, zachladíme, dozdobíme levanduľou a môžeme sa doňho pustiť. Ja ho mám najradšej na druhý deň, keď už je stuhnutý a všetky chute sú spojené.

 Dobrú chuť
 L

2 komentáre:

  1. mnam, mnam, vyskusame :) len, co je syr? akoze nastruhany tvrdy syr alebo co si mam predstavit? :)
    Dik

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nie nie je to napr Lučina, Philadelphia alebo smotanova natierka kvalitna :) Syr by som tam asi nestruhala :)

    OdpovedaťOdstrániť